Veel gestelde vragen

Algemeen

Waarom zou ik voedingssupplementen nemen?

Voedingssupplementen worden om verschillende redenen gebruikt. Dit kan uiteenlopen van specifieke indicaties tot algemene gezondheid. Bij specifieke indicaties zoals ziekten/aandoeningen, zwangerschap of intensief sporten kan de behoefte van bepaalde voedingsstoffen toenemen. U kunt hierbij denken aan vitamine D3, methyl folaat of eiwitten.

Lukt het u bijvoorbeeld niet om uw voeding te optimaliseren dan kunnen basis supplementen zoals een multivitamine, magnesium of omega-3's een uitkomst bieden.

Zijn mijn supplementen zuiver en veilig?

De producten in ons assortiment worden vooraf geanalyseerd op onzuiverheden zoals zware metalen, microbiologie en zuiverheid van de stof. Veel resultaten worden gepubliceerd op onze website zodat u deze kunt inzien voordat u een product aanschaft.
De NVWA houdt in Nederland toezicht op de kwaliteit van voedingssupplementen, in Europa is de EFSA (European Food and Safety Association) het overkoepelende orgaan.

Wat is de visie van Ergomax op voeding en levensstijl?

Qua voeding zijn wij evolutionair georiënteerd en hierbij past een oerdieet/paleo raamwerk in grote lijnen het beste. Extra aandachtspunten naar onze mening zijn wel dat de voeding veel zee producten moet bevatten zoals vette vis, oesters en zeewier. Respecteer tevens de seizoenen en de producten die ze opleveren. Wees niet bang voor ketose en een hoger dan aanbevolen vetinname, zolang het natuurlijke vetten zijn.

Omgevingsfactoren zoals een goede dag- en nachtritme en een goede slaaphygiëne zijn extreem belangrijk voor de gezondheid. Ga daarom zo veel mogelijk mee in het natuurlijke verloop van dag en nacht en vermijd of blokkeer fel en blauwlicht als de schemering inzet. In de ochtend is blootstelling aan blauwlicht juist aan te raden omdat dit een nieuw begin van de dag aangeeft. Een minuut of twee naar de lucht kijken zonder glas ertussen, of het nu bewolkt is of niet, is al voldoende.

Lichamelijke beweging is een therapie op zich en regelmatig je fysieke grenzen opzoeken is met korte intensieve inspanningen is zeer waardevol. Vergeet echter niet dat er ook een tegenhanger bestaat en dat is juist bewust rust opzoeken. Houd deze twee goed in balans door bijvoorbeeld drie keer in de week aan krachttraining te doen en drie keer in de week activiteiten zoals bijvoorbeeld meditatie of qi gong.
Naast voeding aan de hand van een paleo raamwerk zijn diëten op basis van een traditionele insteek ook erg voedingrijk en gezond.

Account

Hoe kan ik mijn klantgegevens wijzigen?

Om uw klantgegevens te wijzigen, logt u in op www.ergomax.nl. Klik hiervoor op 'Mijn Account' rechtsboven in het scherm. Vul uw e-mailadres en wachtwoord in en klik vervolgens op inloggen. U kunt nu boven in het scherm klikken op 'Account overzicht' en uw gegevens aanpassen.

Ik ben mijn wachtwoord kwijt. Wat moet ik doen?

Indien u uw wachtwoord bent vergeten, kunt u deze als volgt opvragen:
Ga naar www.ergomax.nl en klik rechtsboven op inloggen. Klik vervolgens op de link 'wachtwoord vergeten' vul uw e-mailadres in en u ontvangt een e-mail om uw wachtwoord opnieuw in te stellen.

Hoe zit het met mijn privacy?

We doen er alles aan om jouw privégegevens ook echt privé te houden. We vragen wel gegevens van je, zodat we je zo goed mogelijk kunnen helpen. Welke gegevens we vragen, waarvoor we ze gebruiken en alle overige informatie omtrent je privégegevens vind je ons Privacy Statement.

Producten

Hoe kan ik voedingssupplementen het beste bewaren?

Het is belangrijk om te zorgen dat producten niet worden blootgesteld temperaturen hoger dan 20-25 graden. Koelere temperaturen zijn geen probleem mist de vochtigheid niet te hoog is.
Doe altijd de deksel goed op de pot en vermijd ook langdurige blootstelling aan zonlicht!

Kan ik meerdere voedingssupplementen met elkaar combineren?

Ja dat kan. Op een aantal uitzonderingen na kunnen de meeste voedingssupplementen met elkaar ingenomen/gecombineerd worden. Lees altijd goed de productpagina’s op de website, het productlabel en de ingrediëntendeclaratie.

Waar kan ik productinformatie vinden?

Alle nodige productinformatie kunt u op de website vinden bij het desbetreffende product. Mocht u toch nog productinhoudelijke vragen hebben dan staan wij u graag te woord. In 2012 is er nieuwe Europese Wet van kracht gegaan waardoor wij helaas niet meer aan consumenten mogen aangeven waar producten voor gebruikt kunnen worden. Bij vragen kunt u uiteraard telefonisch contact met ons opnemen via +31 (0) 24 - 66 353 66.

Kan ik na de vervaldatum mijn voedingssupplement toch nog nemen?

De vervaldatum of ten minste houdbaar tot datum staat verplicht vermeld op voedingssupplementen. Omdat de kwaliteit en werking niet gegarandeerd kunnen  worden na deze datum adviseren wij om verlopen producten niet meer in te nemen.

Wat gebeurt er al een product niet op voorraad is?

Wij doen er uiteraard alles aan om onze voorraden goed aangevuld gehouden. Af en toe zorgen douane vertragingen of overmacht er helaas voor dat een product niet op tijd onze opslag bereikt. Is er een product uit uw bestelling niet op voorraad dan nemen we contact op met u om een gepaste oplossing te bieden. U kunt hierbij bijvoorbeeld denken aan het kosteloos nasturen van het ontbrekende artikel of het uitkiezen van een vervangend product.

Levering en verzendkosten

Wat zijn de verzendkosten?

Boven de €60,00 worden er geen verzendkosten gerekend voor bestellingen binnen Nederland. Voor bestellingen onder de 60,00 euro wordt er standaard €4,50 voor PostNL in rekening gebracht, ongeacht de hoeveelheid of de grootte van de bestelling.

Verzending naar België bedraagt standaard €4,50 en naar Duitsland €4,70 (beide komen te vervallen wanneer de bestelling boven de €80,00 is). Voor een prijsindicatie naar alle overige landen kunt u kijken op deze pagina.

Hoe lang duurt het voor ik mijn bestelling ontvang?

Bestellingen die op werkdagen vóór 22:00 worden geplaats worden dezelfde dag verstuurd en de eerstvolgende dag aangeboden door PostNL. Bestellingen die op vrijdag voor 21:00 uur binnenkomen worden ook op zaterdag aangeboden.

In de regel bezorgt PostNL uw zending binnen 24 uur nadat het bij ons magazijn is opgehaald. Indien u niet thuis bent, zal de PostNL bezorger het pakket een dag later opnieuw aanbieden. Bent u bij deze tweede bezorging ook niet thuis dan wordt het pakket de volgende dag wéér aangeboden. Mocht u dan weer niet aanwezig zijn dan kunt u het pakket bij een PostNL afhaalpunt ophalen. U ontvangt dan uiteraard een bericht van de bezorger in uw brievenbus waarop staat waar u het pakket kunt afhalen. U heeft hiervoor drie weken de tijd.

Houdt u alstublieft rekening met het volgende:

  • PostNL bezorgt op andere tijden dan de gewone post.
  • Wij hebben geen invloed op het tijdstip van bezorgen.

Kan ik mijn bestelling ook afhalen?

Nee, dat is helaas niet mogelijk. Onze voorraad staat namelijk op een andere locatie dan ons kantoor

Bestellen en betalen

Hoe kan ik een bestelling plaatsen?

Het plaatsen van een bestelling op onze website doe je in 4 simpele stappen:

1. Plaats je product(en) in je digitale winkelmandje
Zoek eerst naar het product dat je wilt kopen. Leg het dan via de 'In winkelwagen' knop in je digitale winkelmandje. Je kunt nu verder winkelen of verder gaan met bestellen.

2. Log in op je account
Log in op je bestaande Ergomax-account of maak eenvoudig en snel een nieuw account aan.

3. Bezorgen
Wanneer mogen wij het pakketje bij jouw bezorgen? Kies uit de verschillende bezorgmogelijkheden.

4. Controleren en betalen
Kies uit één van onze betaalwijzen en controleer of je bestelling en al je (betaal-)gegevens juist zijn.

Klaar! Bedankt. Je bestelling is nu geplaatst. Je hoeft nu alleen maar te wachten tot je bestelling bij jou wordt aangeboden of voor je klaarligt op het afhaalpunt.

Welke betaalopties heb ik bij het afrekenen?

IDEAL

Eenvoudig en veilig betalen met uw eigen bankpas in de vertrouwde omgeving van uw eigen bank.

Creditcard

Visa en Mastercard

PayPal

Koppel je bankrekening en/of creditcard aan je PayPal-rekening.

Vooruitbetaling

U boekt het geld over door middel van internetbankieren of een overschrijvingsformulier.

SOFORT Banking

Vergelijkbaar met iDeal voor o.a. Duitse en Belgische klanten.

Bancontant

Eenvoudig en veilig betalen met uw eigen bankpas in de vertrouwde omgeving van uw eigen bank.

Belfius Pay Button

Online en eenvoudig vanaf uw Belfius-bankrekening betalen.

KBC/CBC-Betaalknop

Veilig betalen via de onlinebankingtoepassing van KBC/CBC.


Kortingscodes

Hebben jullie ook speciale acties of kortingscodes?

Blijf op de hoogte van onze aanbiedingen en acties door je in te schrijven voor onze nieuwsbrief en hou onze social media kanalen in de gaten. Wij hebben helaas geen generieke kortingscodes, actiecodes of couponcodes. Meld je aan voor de Ergomax nieuwsbrief en blijf zo op de hoogte van de nieuwste producten, de beste deals, onze acties en meer.

Waar kan ik mijn kortingscode invoeren?

Heb je een kortingscode ontvangen? Deze kun je eenvoudig invoeren tijdens het bestelproces.

  1. Voeg eerst de producten toe aan uw winkelwagentje.
  2. Controleer uw bestelling in de winkelwagen. Klik vervolgens op de knop 'Ga door naar afrekenen'.
  3. Vul uw adresgegevens in en selecteer een bezorg- en betaaloptie.
  4. Vul de kortingscode in bij de knop 'Pas kortingscode toe' aan de rechterzijde van de pagina.

Ruilen en retourneren

Wholesale

Zijn jullie producten ook voor wederverkoop beschikbaar?

Naast particuliere consumenten leveren wij ook aan medische professionals, therapeuten en winkels. Als wederverkoper kunt u een professional account aanvragen via [email protected].

Klachten

Ik heb een klacht. Waar kan ik terecht?

Ons streven is dat u tevreden bent met alles wat u bij Ergomax koopt. Maar mocht een artikel onverhoopt niet aan uw verwachtingen voldoen, is er iets misgegaan met de bezorging of hebt u een klacht? Neem dan meteen contact met ons op. We helpen u graag en staan uiteraard altijd voor u klaar om het probleem zo snel mogelijk op te lossen!

Mijn vraag staat er niet bij?

Voor verdere vragen kan je altijd contact opnemen met onze klantenservice via +31 (0) 24 - 66 353 66 of [email protected] of via het contactformulier op onze website.