check Gratis bezorging vanaf 60,-   check Vertrouwd sinds 2007   check Voor 22:00 besteld, morgen in huis

Vragen? Bel ons 024-6635366

Veelgestelde vragen

VERZENDEN EN AFHANDELING

Boven de  € 60,00 worden er geen verzendkosten gerekend, maar wat zijn de verzendkosten onder de € 60,00 euro?
Het klopt inderdaad dat wij boven de 60,00 geen verzendkosten in rekening brengen binnen Nederland. Bij bestellingen onder de 60,00 wordt er standaard € 4,50 voor PostNL in rekening gebracht, ongeacht de hoeveelheid of de grootte van de bestelling.

Voor een prijsindicatie naar alle overige landen kunt u kijken op volgende pagina: verzendkosten.

Wat is het verschil tussen PostNL - Geen burenlevering en PostNL - Met burenlevering?
Pakketten die met PostNL worden opgestuurd hebben twee opties; " Geen burenlevering" of "Met burenlevering". Klanten kunnen kiezen welke optie ze kiezen. Pakketten met de keuze "Geen burenlevering" kunnen dus niet worden afgegeven bij de buren. Voor pakketten "Met burenlevering"  geldt dat deze eventueel wel worden afgegeven bij de buren.

Voor beide verzendmethodes krijgt u automatisch de track & trace gegevens per e-mail opgestuurd zodra het pakket is verzonden. Hiermee kunt u het pakket volgen ook en bekijken hoe laat het pakket wordt afgeleverd. Bestellingen buiten Nederland worden met DPD, GLS of PostNL verzonden, afhankelijk van de voordeligste prijs.

Pakketten naar België worden standaard ook met PostNL verzonden.

Wat zijn de verzendkosten?
Verzending naar België bedraagt standaard € 5,60 (boven de € 80,00 komen deze te vervallen) en naar Duitsland € 5,60 (boven de € 80 zijn er geen verzendkosten naar Duitsland). Voor een prijsindicatie naar alle overige landen kunt u kijken op volgende pagina: verzendkosten.

Hoe snel wordt mijn bestelling verwerkt?
Bestellingen die op werkdagen voor 21:00 worden geplaatst worden dezelfde dag verstuurd en de eerstvolgende dag aangeboden door PostNL. Bestellingen die op vrijdag voor 21:00 binnenkomen worden ook op zaterdag aangeboden. In de regel bezorgt PostNL uw zending binnen 24 uur nadat het bij ons is opgehaald. Indien u niet thuis bent, zal de PostNL het pakket een dag later opnieuw aanbieden. Mocht u bij deze tweede bezorging ook niet thuis zijn dan wordt het pakket de volgende dag wéér aangeboden. Mocht u daarna niet aanwezig zijn dan kunt u het pakket bij een PostNL afhaalpunt ophalen. U ontvangt dan uiteraard een bericht van de bezorger in uw brievenbus waarop staat waar u het pakket kunt afhalen. Hiervoor heeft u drie weken de tijd.

  • Houdt u alstublieft rekening met het volgende:
  • PostNL bezorgt op andere tijden dan de gewone post.
  • Wij hebben geen invloed op het tijdstip van bezorgen.

 

BESTELLEN

Kan ik ook telefonisch een bestelling plaatsen?

Het is inderdaad mogelijk om telefonisch uw bestelling door te geven. Een medewerker zal dan samen met u de bestelling plaatsen, vervolgens krijgt u per e-mail een bestelbevestiging en factuur toegestuurd. U kunt een telefonische order plaatsen via 024-6635366.

Een bestelling via de e-mail plaatsen is ook mogelijk maar vergeet dan niet uw naam, adres en telefoonnummer te vermelden.

Kan ik mijn bestelling ook afhalen?
Nee, dat is helaas niet meer mogelijk. Onze voorraad staat namelijk op een andere locatie dan ons kantoor.

Hoe lang duurt het voor ik mijn bestelling ontvang?
Bestellingen die op werkdagen voor 22:00 worden geplaatst worden dezelfde dag verstuurd en de eerstvolgende dag aangeboden door PostNL. Bestellingen die op zaterdag voor 21:00 binnenkomen worden ook op zaterdag aangeboden.

Ik wil graag bestellen, maar het mandje wordt meteen geleegd!
Dit heeft te maken met de cookie instellingen van uw computer. Cookies zijn kleine bestandjes die onze website maakt voor jouw internet browser. Deze bestandjes maken het bijvoorbeeld mogelijk dat de producten die je selecteert in de winkelwagen . Hoe zorg je dat jouw internetprogramma ze accepteert?

Ik gebruik Internet Explorer

•             Open Microsoft Internet Explorer.
•             Ga bovenaan in het menu naar Extra
•             Kies Internetopties.
•             Selecteer vervolgens het tabblad Privacy.
•             Schuif bij Instellingen de schuifbalk naar het beveiligingsniveau Normaal

Ik gebruik Mozilla Firefox

•             Open Mozilla Firefox.
•             Ga bovenaan in het menu naar Extra.
•             Kies Opties.
•             Selecteer vervolgens het tabblad Privacy
•             Halverwege de pagina ziet u de rubriek Cookies.
•             Vink hier de optie Cookies van websites accepteren aan.
•             In de keuzelijst Bewaren totdat selecteert u de optie Ze verlopen.
•             In de rubriek Privégegevens, vink ofwel de optie Altijd mijn privégegevens opruimen als ik Firefox afsluit af, ofwel klikt u ernaast op de knop Instellingen en deselecteert u de optie Cookies.

Ik gebruik Google Chrome

•             Open Google Chrome.
•             Klik rechts bovenaan in het menu op het schroevendraaiericoon.
•             Kies Opties.
•             Selecteer vervolgens het tabblad Geavanceerde opties.
•             Scroll naar de rubriek Privacy.
•             Bij Cookie-instellingen vindt u een keuzelijst.
•             Selecteer in deze keuzelijst de optie Alle cookies toestaan.

Wat gebeurt er als een product niet op voorraad is?
Wij doen er uiteraard alles aan om onze voorraden goed aangevuld gehouden. Af en toe zorgen douane vertragingen of overmacht er helaas voor dat een product niet op tijd onze opslag bereikt.

Is er een product uit uw bestelling niet op voorraad dan nemen we contact op met u om een gepaste oplossing te bieden. U kunt hierbij bijvoorbeeld denken aan het kosteloos nasturen van het ontbrekende artikel of een vervangend product uitkiezen.

 

KLACHTEN

Ik heb een klacht waar kan ik terecht
Ons streven is dat u tevreden bent met alles wat u bij Ergomax koopt. Maar mocht een artikel onverhoopt niet aan uw verwachtingen voldoen, is er iets misgegaan met de bezorging of hebt u een klacht? Neem dan meteen contact met ons op. We helpen u graag en staan uiteraard altijd voor u klaar om het probleem zo snel mogelijk op te lossen!

 

BETALEN

Welke betaalopties heb ik bij het afrekenen?
U kunt bij ons op de volgende manieren betalen:

iDeal: eenvoudig en veilig betalen met uw eigen bankpas in de vertrouwde omgeving van uw eigen bank.

CreditCard (Visa en Mastercard)

PayPal: U kunt veilig betalen met uw PayPal en eenvoudig met Creditcard of via uw bankrekening.

Vooruitbetaling: u boekt het geld over door middel van internetbankieren of een overschrijvingsformulier

Sofort überweisung: vergelijkbaar met iDeal voor o.a Duitse en Belgische klanten


Kan ik een papieren factuur krijgen?
Facturen worden standaard digitaal en via e-mail verzonden. Indien u niet over een e-mailadres beschikt wordt er een factuur aan de bestelling toegevoegd.

Op aanvraag kunnen facturen uiteraard altijd worden nagestuurd.

 

RUILEN EN RETOURNEREN


Bij Ergomax is het mogelijk om binnen 30 dagen een bestelling te retourneren. In deze periode kun je de bestelling - of een deel daarvan - indien mogelijk in de originele pakket verpakking terugsturen. Voor reeds geopende of gebruikte producten worden extra kosten in rekening gebracht.

Zorg dat je ook (een kopie van) de originele pakbon meestuurt. De pakbon is met de bestelling meegezonden. Eventuele opmerkingen met betrekking tot de retour kun je op de pakbon schrijven.

Retourneren van producten is bij Ergomax doe je via:
Ergomax
Postbus 6831
6503GH Nijmegen
Nederland

Je ontvangt het volledige aankoopbedrag, inclusief verzendkosten voor de heenzending, zo spoedig mogelijk en uiterlijk binnen 14 dagen terug. Deze 14 dagen termijn gaat in op het moment dat je de artikelen terug stuurt, of aangeeft terug te willen sturen.

Je kunt voor de herroeping van je bestelling ook gebruik maken van het Europese modelformulier voor herroeping. Hier te downloaden.
Gebruikte of reeds geopende artikelen kunnen wij helaas niet retour nemen.

Garantie
Op al onze producten is de wettelijk garantie van toepassing. Zoals de wet omschrijft: Alle producten binnen ons assortiment doen wat je er in alle redelijkheid van kunt verwachten.

Ruilen
Wil je een product ruilen voor een ander product. Zorg dan dat je altijd eerst contact opneemt met onze via info@ergomax.nl of +3124-6635366, zodat je zeker weet dat dit product voldoende voorradig is. Om het proces zo zorgvuldig en snel mogelijk te laten verlopen is het belangrijk dat je de retourzending voorziet van (een kopie van) de originele pakbon. Schrijf op deze pakbon welk product je voor welk product wil ruilen. Op het moment dat jouw product retour is gekomen, zullen wij het te ruilen artikel naar jou verzenden.
 
Beschadigd product
Bij Ergomax doen wij altijd onze uiterste best om ieder product zo zorgvuldig mogelijk te verpakken. Helaas gebeurt het toch in een enkel geval dat een product beschadigd raakt. Neem in dit geval altijd direct contact op met onze klantenservice.
 
Ik heb een klacht waar kan ik terecht
Ons streven is dat u tevreden bent met alles wat u bij Ergomax koopt. Maar mocht een artikel onverhoopt niet aan uw verwachtingen voldoen, is er iets misgegaan met de bezorging of hebt u een klacht? Neem dan meteen contact met ons op. We helpen u graag en staan uiteraard altijd voor u klaar om het probleem zo snel mogelijk op te lossen!

 

KORTINGSCODE

Bij het afrekenen zag ik dat ik een couponcode kon invullen, hoe kom ik hieraan?
Kortingscodes zijn codes die u een korting geven op een bepaald product. Kortingscodes worden via de nieuwsbrief van Ergomax bekend gemaakt en u kunt zich daarvoor aanmelden via de homepage. Na uw aankoop kunt u ook nog een e-mail ontvangen van “The Feedbackcompany” om ons te beoordelen op een aantal punten zoals service en bestelgemak. Aan deze vragenlijst zit een kortingscode van 5% die u na het invullen per e-mail toegestuurd krijgt.


ALGEMEEN

Waarom zou ik voedingssupplementen nemen?
Voedingssupplementen worden om verschillende redenen gebruikt. Dit kan uiteenlopen van specifieke indicaties tot algemene gezondheid. Bij specifieke indicaties zoals ziekten/aandoeningen, zwangerschap of intensief sporten kan de behoefte van bepaalde voedingsstoffen toenemen. U kunt hierbij denken aan vitamine D3, methyl folaat of eiwitten.

Lukt het u bijvoorbeeld niet om uw voeding te optimaliseren dan zijn de basis supplementen van zoals een multivitamine, magnesium of omega-3’s een verstandige aanvulling.

Zijn mijn supplementen vrij zuiver en veilig?
De producten in ons assortiment worden vooraf geanalyseerd op onzuiverheden zoals zware metalen, microbiologie en zuiverheid van de stof. Veel resultaten worden gepubliceerd op onze website zodat u deze kunt inzien voordat u een product aanschaft.

De NVWA houdt in Nederland toezicht op de kwaliteit van voedingssupplementen, in Europa is de EFSA (European Food and Safety Association) het overkoepelende orgaan.

Wat is de visie van Ergomax op voeding en levensstijl?
Qua voeding zijn wij evolutionair georiënteerd en hierbij past een oerdieet/paleo raamwerk in grote lijnen het beste. Extra aandachtspunten naar onze mening zijn wel dat de voeding veel zee producten moet bevatten zoals vette vis, oesters en zeewier. Respecteer tevens de seizoenen en de producten die ze opleveren. Wees niet bang voor ketose en een hoger dan aanbevolen vetinname, zolang het natuurlijke vetten zijn.

Omgevingsfactoren zoals een goede dag- en nachtritme en een goede slaaphygiëne zijn extreem belangrijk voor de gezondheid. Ga daarom zo veel mogelijk mee in het natuurlijke verloop van dag en nacht en vermijd of blokkeer fel en blauwlicht als de schemering inzet. In de ochtend is blootstelling aan blauwlicht juist aan te raden omdat dit een nieuw begin van de dag aangeeft. Een minuut of twee naar de lucht kijken zonder glas ertussen, of het nu bewolkt is of niet, is al voldoende.

Lichamelijke beweging is een therapie op zich en regelmatig je fysieke grenzen opzoeken is met korte intensieve inspanningen is zeer waardevol. Vergeet echter niet dat er ook een tegenhanger bestaat en dat is juist bewust rust opzoeken. Houd deze twee goed in balans door bijvoorbeeld drie keer in de week aan krachttraining te doen en drie keer in de week activiteiten zoals bijvoorbeeld meditatie of qi gong.

Naast voeding aan de hand van een paleo raamwerk zijn diëten op basis van een traditionele insteek ook erg voedingrijk en gezond.


PRODUCTEN

Kan ik meerdere voedingssupplementen combineren met elkaar?
Ja dat kan. Op een aantal uitzonderingen na kunnen de meeste voedingssupplementen met elkaar ingenomen/gecombineerd worden. Lees altijd goed de productpagina’s op de website, het productlabel en de ingrediëntendeclaratie.

Kan ik na de vervaldatum mijn voedingssupplement toch nog nemen?
De vervaldatum of ten minste houdbaar tot datum staat verplicht vermeld op voedingssupplementen. Omdat de kwaliteit en werking niet gegarandeerd kunnen  worden na deze datum adviseren wij om verlopen producten niet meer in te nemen.

Hoe kan ik voedingssupplementen het beste bewaren?
Het is belangrijk om te zorgen dat producten niet worden blootgesteld temperaturen hoger dan 20-25 graden. Koelere temperaturen zijn geen probleem mist de vochtigheid niet te hoog is. Indien een product gekoeld bewaard moet worden dan is een koelkast het meest ideale.

Doe altijd de deksel goed op de pot en vermijd ook langdurige blootstelling aan zonlicht!

Waarom zijn de producten van Ergomax goedkoper dan vergelijkbare aanbieders?
Omdat Ergomax het hele productieproces zelf in de hand heeft komen er geen overige verkooppartijen tussen, de lijn loopt direct van de producent (Ergomax) naar de consument (u). Veelal beschikken wij ook over gunstige inkoopcondities waardoor wij de kostprijs kunnen verminderen, deze voordelen worden natuurlijk doorberekend in de verkoopprijs. Ondanks de lagere prijzen is de kwaliteit uitstekend, van veel producten kunt u onafhankelijke analyse rapporten vinden op de website. Mocht u nog verdere vragen hebben over de herkomst of kwaliteit van een van onze producten dan kunt u uiteraard contact opnemen.

Waar kan ik productinformatie vinden?
Alle nodige productinformatie kunt u op de website vinden bij het desbetreffende product. Mocht u toch nog productinhoudelijke vragen hebben dan staan wij u graag te woord. In 2012 is er nieuwe Europese Wet van kracht gegaan waardoor wij helaas niet meer aan consumenten mogen aangeven waar producten voor gebruikt kunnen worden. Bij vragen kunt u uiteraard telefonisch contact met ons opnemen via 024-6635366. Er zijn ook een aantal informatieve websites waar u terecht kunt voor meer informatie over voedingssupplementen zoals kiesvoorietsextra.nl of orthokennis.nl.

Zijn jullie producten ook voor wederverkoop beschikbaar?
Naast particuliere consumenten leveren wij ook aan medische professionals, therapeuten en winkels. Helaas komen op dit moment niet alle producten in ons assortiment hiervoor in aanmerking. Als wederverkoper kunt u een professional account aanvragen via sales@ergomax.nl link bovenaan de pagina.


ACCOUNT

Hoe kan ik mijn klantgegevens wijzigen?
Om uw klantgegevens te wijzigen, logt u in op www.ergomax.nl. Klik hiervoor op 'Mijn Account' rechtsboven in het scherm. Vul uw e-mailadres en wachtwoord in en klik vervolgens op inloggen. U kunt nu boven in het scherm klikken op 'Account overzicht' en uw gegevens aanpassen.

Hoe kan ik me aanmelden
Wanneer u nog niet eerder een bestelling hebt geplaatst kunt u zich aanmelden door rechtsboven de pagina op "Inloggen" te klikken. U komt dan op een pagina met een registratieformulier. Vul hier al uw gegevens in. Mocht u er desondanks niet uitkomen, neem dan gerust contact op met onze klantenservice. U kunt echter ook zonder een account een bestelling plaatsen.

Ik ben mijn wachtwoord kwijt, wat moet ik doen?
Indien u uw wachtwoord bent vergeten, kunt u deze als volgt opvragen:

Ga naar www.ergomax.nl en klik rechtsboven op inloggen.

Klik vervolgens op de link 'wachtwoord vergeten' vul uw e-mailadres in en u ontvangt een e-mail om uw wachtwoord opnieuw in te stellen

 

Heeft nog vragen? Neem gerust contact met ons op via 024-6635366 of via info@ergomax.nl